بسم الله الرحمن االرحیم- نظریات شخصی است- توحید وهابیت- ب الهام از استاد احسان عدنانی در سایت ولایت عربی-جناب ابن وهاب خودرا برجسته تراز سه خلیفه اول میداند- تاحدی از تکنیک وتاکتیک انها پیروی میکند- نه فیسلوف است نه کلامی است ونه فقهای است ونه حدیث شناس است- اصطلاح جالبی را بکاربردند از روی خواطر است خاطرها یعنی داستان سرسرائی میکند – یک مثال بیاورم از ایشان سئوال کردن اگر ما شخص موردنظرپیدا نکردیم چه کنیم- میفرماید یک روز را معین میکنیم که اولین فردی که وارد طائف شد همان خلیفه است- ایشان امده است برای بیان توحیداز روی کتب اول رونویسی کرده است –ولی معنای انهارا نفی فهمد- میفرماید خداوندمنان یک احدیت دارد ویک واحدیت دارد اگر کسی ادعای حرفی بزند وارد معرکه احدیت شود- مشرک وکافر وزندیق اسیت مانندابوعلی سینا- احدیت انحصار کلی دارد هیچ موجودی احدیت ندارد- احدیت یعنی ذاتی که ترکیبی نیست وبی نهایت است- تنها خداوندمنان است اما درصفات واحدیت است-مثال خداوندمنان کریم است ویک ملحدهمکریم است دراینموردخداوندمنان اول استمثال گل نقاشی گل است گل حقیقی هم گل است گل حقیقی اول است- ما از روی ناچاری میگویئم خداونداز سنخ روح است چون دوتا گزینه بیشترنداریم ماده وروح ولی روح خداوندمنان قابلشناخت نیست ماندان همان گل نقاشی وگل حقیقی- بعد درصفات میفرماید که صفات متعلق بهذات هستند و هوه واحدومتحد هستند ولی نشری ندارند ویابقول استادتوزیعی نمیکنند مگر خداوندمنان میخواهد برای خود شریک بسازد بعنوان مثال خداوندمنان شافی است شفا میدهد اگر کترهم شافی باشد شفا بدهد دکتر مشرک میشود به اذن الله خداوندمنان شریک میسازدپس چه باید گفت خداوندمنان خالق است ودکتر مخلوق است همین- یکجنابیب فرموده است علت است ومعلول هم است ولی رابطه نیست-میفرماید شیعه به ولایت معتقداست اگر ولایت رابذریم معلوم است حکومت با ولی است واگرحکومت باولی را انتخاب کنیم که ولی -با خداوندمنان ارتباط دارد تثلیث مسیحی است ولی اگر فقط نصب اسمی شده باشد اشکال ندارد که میتواند ایشان-را انتخاب کرد ویانکرد- ایشان فرمودند استا ابن تیمیه فرموده است ایات متشابهه ما باید همه ایات براساس ظاهر قبول کنیم- خوب براساس کهخداوندمنان ترکیب میشودترکیب روح وجسم وجسم ترکیبی است- ودرثانی ظاهر ااگرقبول کنیم دیگر ایات متشابهه متشابه نیستند محکمات هستند پس چر انهاراایات متشابه گفتند